Učili sa od marketingových expertov bezplatne. Účastníčky workshopov pre ženy vysvetľujú, prečo sa oplatí investovať čas do vzdelávania

Zorientovať sa vo svete digitálneho marketingu, poradiť sa s odborníkmi, diskutovať so zaujímavými ľuďmi. Takto vnímajú prínos workshopov Women Love Digital pre ženy jeho účastníčky. O dôležitosti tejto formy vzdelávania sme sa rozprávali s projektovým manažérom Impact HUBu Adamom Brockom. Absolventky programu zasa vysvetlili, prečo sú za workshopy vďačné.

Impact HUB je kreatívny priestor, kam chodia ľudia pracovať a vzdelávať sa. Zameriava sa na podporu začínajúcich biznisových riešení a tiež spoločensko-prospešných a zmysluplných projektov. Jednou z jeho mnohých aktivít je aj séria workshopov Women Love Digital, ktorá ako bezplatný vzdelávací program pre ženy funguje vďaka podpore Nadácie VÚB.

„V Impact HUBe sa dlhodobo snažíme podporovať podnikanie, startupy a sociálne inovácie. V priebehu roka organizujeme viacero vzdelávacích a inkubačných programov. Videli sme, že podnikateliek a aktívnych žien je v projektoch stále málo, preto sme sa rozhodli vytvoriť program určený špeciálne im,” objasňuje myšlienku pravidelných workshopov s názvom Women Love Digital projektový manažér Impact HUBu Adam Brocka.

Women Love Digital je moderný vzdelávací formát, ktorý prepája expertov na digitálny marketing s podnikavými a aktívnymi ženami. Súčasný model workshopov pozostáva z jesenného a jarného vydania. „Tie jarné sú postavené širšie a určené viac začiatočníčkam, kde sa zameriavame na čo najširšie publikum. Na jeseň zase dávame priestor pokročilejším účastníčkam, ktorým sa počas workshopov venujeme individuálnejšie a pracujeme na konkrétnych marketingových výzvach, ktoré vo svojich projektoch aktuálne riešia,” objasňuje Adam.

Posledná séria kurzov pozostávala zo šiestich workshopov týkajúcich sa napríklad sociálnych sietí, SEO optimalizácií, tvorby obsahu či videí. Workshopy vedú vždy najlepší slovenskí experti z praxe, ktorí dokážu vysvetliť nielen základné fungovanie, ale aj trendy a praktické znalosti.

Práve zabezpečenie kvalitných lektorov je v prípade bežných workshopov tou najnákladnejšou položkou, ktorá sa odzrkadlí na cene workshopu. „Zabezpečenie kvalitných lektorov niečo stojí, preto sú štandardné workshopy platené. Nám sa vďaka podpore Nadácie VÚB darí workshopy organizovať s top expertmi a zároveň ich mať pre účastníčky dostupné bezplatne. Tak majú začínajúce podnikateľky unikátnu príležitosť vzdelávať sa profesionálne a konzultovať marketing svojich projektov s odborníkmi,” vysvetľuje Adam Brocka.

Workshopy navštevujú ženy, ktoré pracujú v médiách, e-shopoch, neziskových organizáciách či v menších rodinných firmách. „Workshopmi prešli ženy, ktoré začali podnikať popri materskej, rozbehli úspešné projekty a potrebovali optimalizovať online marketing. Mali sme tu aj ženy z technologických startupov a menších firiem, ktoré nastavovali komplexnú marketingovú stratégiu,” približuje.

Jana: „To, že je kurz bezplatný, je obrovská pridaná hodnota.”

Jednou z účastníčok workshopu bola aj Jana Straková, ktorá má na starosti marketing a strategické plánovanie v rodinnom hoteli na Liptove.

„Uvedomujem si silu online marketingu, téme sa veľa venujem a všetko sa učím samoštúdiom. Veľa vecí skúšam, niečo sa podarí, niečo nie, a nie vždy rozumiem tomu, prečo to tak vyšlo,” hovorí o svojej praxi Jana. Workshop Women Love Digital ju zaujal najmä preto, lebo v ňom videla priestor zistiť, ako vyriešiť niektoré problémy, s ktorými sa denne stretáva. „Rozhodla som sa preň aj preto, lebo bol určený pokročilejším účastníčkam a ja už s digitalom skúsenosti mám. Zaujalo ma aj to, že je len pre ženy. Stretli sme sa tam podobne zmýšľajúce ženy a spoločne sme rozvíjali témy,” hodnotí Jana.

Po absolvovaní workshopu tvrdí, že každá téma bola pre ňu prínosom. „Zmenila som zmýšľanie. Teraz viem, že pri online marketingu sú rôzne fázy a pre konkrétne fázy používame rôzne online nástroje. Pracujem efektívnejšie, či už s časom, alebo s financiami. Viem lepšie cieliť kampane, viem lepšie čítať výsledky,” vysvetľuje.

Jana pozitívne vníma aj výber lektorov. „Sú to naozaj odborníci, ktorí majú dar, že to, čo vedia, dokážu odovzdať ďalej.” Za veľké pozitívum považuje aj to, že workshop bol napriek svojej kvalite a komplexnosti bezplatný. „To, že je kurz vďaka Nadácii VÚB bezplatný, je veľká pridaná hodnota. Veľmi som si vážila, že som mala možnosť absolvovať ho,” dodáva Jana, ktorá rozhodne neľutuje, že na workshopy do Bratislavy pravidelne cestovala z Liptova.

Barbora: „Som vďačná za podnetné prostredie a kvalitných mentorov.”

Barbora Borovská pôsobí ako strategická konzultantka, ktorá má skúsenosti z firiem z oblasti energetiky, telekomunikácií, automobilového priemyslu či štátneho sektora na Slovensku aj v zahraničí. Nedávno však rozbehla vlastné podnikanie a mala potrebu viac sa zorientovať v digitálnom marketingu.

Barbora Borovska

„Workshop mi pomohol pochopiť štruktúru a jednotlivé sedenia ma donútili rozhodnúť sa, čo je pre moje podnikanie naozaj dôležité. Najviac som bola vďačná za podnetné prostredie, za to, že od mentorov sme hneď dostali spätnú väzbu aj rady, a vytvorila som si predstavu, ako to má vyzerať, aby sme to robili dobre.”

Podľa Barbory je rozbiehanie vlastného biznisu nákladnou záležitosťou. „Keď človek rozbieha podnikanie, málo investuje do vzdelávania. Viem si predstaviť, že keby bol workshop platený, nezúčastnila by som sa na ňom, lebo by som potrebovala firemný rozpočet alokovať na iné aktivity. Časom som si uvedomila, že to bol perfektne investovaný čas a neváhala by som si tieto lekcie zaplatiť. To si však človek uvedomí až spätne,” vysvetľuje Barbora, ktorá Women Love Digital odporučila aj svojim kamarátkam, ktoré podnikajú. „Je to výborný program, ktorý prináša možnosť otestovať si svoje nápady a vytvára priestor na diskusiu so zaujímavými ľuďmi,” uzatvára Barbora Borovská.